Kozje mleko kao izvor kalcijuma

Kozje mleko je veoma dobar izvor kalcijuma. Jedna šolja kozjeg mleka daje 30% dnevnih potreba organizma za kalcijumom. Naime, 1 šolja sadrži oko 330mg kalcijuma, što čini trećinu naših dnevnih potreba za ovim dragocenim mineralom*. 

 

Osim mlečnih proizvoda, dobri izvori kalcijuma su i brokoli, kelj, karfiol, soja, kikiriki, seme suncokreta, orah, konzervirana riba sa kostima, voda bogata kalcijumom.

Mnogi ljudi ne znaju da telo ne koristi kalcijum samo za izgradnju kostiju, već i za mnoge druge vitalne procese. Kalcijum je poznat kao gradivni elemenat za jačanje i čvrstinu kostiju, zuba i noktiju, ali je manje poznato da on deluje veoma pozitivno na nerve, mišiće, organe za varenje, krvotok i metabolizam. Ako nema dovoljno ovog minerala telo će izvlačiti kalcijum iz kostiju da osigura nesmetan rad tih procesa. 

Dokazano je da kalcijum pomaže u zaštiti debelog creva od kancerogenih ćelija. 

Ovaj mineral je dragocen i za održavanje normalnog krvnog pritiska. 

 

Da podestimo: jedna šolja kozjeg mleka sadrži i 498,7 mg kalijuma i samo 121,5mg natrijuma. Kozje mleko takođe sadrži 27% više antioksidanata selena od kravljeg mleka.

 

* Dnevne doze kalcijuma za odrasle do 25 godina starosti su 1000-1200mg, preko 25 godina 800-1000mg, u periodu trudnoće i dojenja 1200mg. Po ulasku u menopauzu, potrebe za kalcijumom se ponovo povećavaju na 1200mg dnevno. Kod dece do 60% kalcijuma iz hrane se usvoji u crevima, jer je tada organizmu potrebno mnogo kalcijuma za izgradnju kostiju. U adolescenciji usvajanje kalcijuma se smanjuje na 15-20%, a sa starenjem se dodatno smanjuje. U periodu trudnoće usvajanje kalcijuma se opet povećava. Apsorbuje se u prisustvu vitamina D. 

 

Pogledajte video